به گزارش مشرق، شهرام آزادی عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، اظهار کرد: تنوع خودروهای داخلی در سالهای گذشته پایین بوده است بهگونهای که سالهاست خودروهایی چون پراید و پژو 405 در کشور تولید میشود.
وی با بیان اینکه مردم دیگر شکل ظاهری خودروهایی چون پراید و پژو 405 را نمیپسندند، خاطرنشان کرد: بیشتر خودروهای داخلی دیگر جذابیتی برای مردم ندارند به همین دلیل مصرفکنندگان سراغ خودروهای چینی با قیمت های مشابه میروند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در سالهای اخیر انتظارات مصرفکنندگان از کیفیت و ظاهر خودروها افزایش یافته و دیگر نمیتوان خودروهایی که 20 سال است با یک شکل در کشور تولید میشوند را به آنها فروخت.
وی افزود: در این زمینه نکته مهم این است که سطح فنآوری و کیفیت برخی از خودروهای چینی عرضه شده در کشور بالاتر از خودروهای داخلی است به این دلیل نیز مصرفکنندگان خودروهای چینی را به خودروهای داخلی ترجیح میدهند.
آزادی با بیان اینکه چینیها به خوبی توانستند موضوع کمبود تنوع در بازار خودروی ایران را تشخیص دهند، تصریح کرد: در نتیجه خودروسازان چینی توانستهاند با عرضه خودروهای جدید با ظاهر مناسب و بهروز، بخشی از بازار خودروهای داخلی را از آن خود کنند.
وی با بیان اینکه مردم دیگر شکل ظاهری خودروهایی چون پراید و پژو 405 را نمیپسندند، خاطرنشان کرد: بیشتر خودروهای داخلی دیگر جذابیتی برای مردم ندارند به همین دلیل مصرفکنندگان سراغ خودروهای چینی با قیمت های مشابه میروند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در سالهای اخیر انتظارات مصرفکنندگان از کیفیت و ظاهر خودروها افزایش یافته و دیگر نمیتوان خودروهایی که 20 سال است با یک شکل در کشور تولید میشوند را به آنها فروخت.
وی افزود: در این زمینه نکته مهم این است که سطح فنآوری و کیفیت برخی از خودروهای چینی عرضه شده در کشور بالاتر از خودروهای داخلی است به این دلیل نیز مصرفکنندگان خودروهای چینی را به خودروهای داخلی ترجیح میدهند.
آزادی با بیان اینکه چینیها به خوبی توانستند موضوع کمبود تنوع در بازار خودروی ایران را تشخیص دهند، تصریح کرد: در نتیجه خودروسازان چینی توانستهاند با عرضه خودروهای جدید با ظاهر مناسب و بهروز، بخشی از بازار خودروهای داخلی را از آن خود کنند.